Spring naar inhoud

Liggen jouw #steunkousen al klaar?

Op 21 maart is het Werelddownsyndroomdag. Na het grote succes van de vorige edities van #steunkousen, roepen we je op om op 21 maart opnieuw twee verschillende sokken aan te doen. Die sokken zijn het symbool geworden van Werelddownsyndroomdag en tonen aan dat anders zijn dik oké is.

Net als vorig jaar zullen wij samen met Veritas sokken verkopen. Per verkocht paar sokken schenken we 1 euro aan een goed doel: VillaVip. Dit is een organisatie die zich inzet om inclusieve woningen te realiseren voor personen met een beperking.

Nieuw dit jaar is dat Stratier, het grafisch bureau van Dieter Coppens en Tom Suykens, deze kousen zelf ontworpen heeft. Dieter en Tom kregen inspiratie voor de ontwerpen van – hoe kan het ook anders – Lisa, Hélène, Lore, Kevin, Martijn en Pieter. De collectie is te herkennen aan de drie pijltjes op de onderkant van elke sok: deze symboliseren het downsyndroom.

Samen met de reisgenoten van Down the road roepen we je dus ook dit jaar op om twee verschillende sokken te dragen op 21 maart, Werelddownsyndroomdag. Meedoen is simpel: trek een foto van jouw twee verschillende sokken en post hem op sociale media met de hashtag #steunkousen.

geschreven op 05 maart 2021
VRTNU VRTNU VRTNU